sexsnak
Læringsspil om grænser, samtykke, krop, sex, porno m.v.
”Mediesundhed for børn og unge” udvikler for Undervisningsministeriet det første læringsspil om grænser, samtykke, krop, sex, porno m.v.
Formålet med læringsspillet ”SEXSNAK”
er at give undervisere og elever i danske gymnasier et redskab der hjælper med at tage de svære snakke. Det er spillet der er omdrejningspunktet, og starter debatten, så fokus er ikke på den enkelte elev eller en underviser. Spillet rummer også svar på nutidens hårde debat, og svarene er baseret på nye danske landsdækkende analyser og dataindsamling i målgruppen.
Spillet lægger op til dialog, samtaler, og giver mulighed for at arbejde med grænseoverskridende problematikker, det pinlige, det usagte, samt de ømtålelige emner som danske gymnasieelever dagligt bliver konfronteret med. Problematikker som undervisere derfor også dagligt bliver konfronteret med.
Læringsspillet tilgodeser
- de elever der ikke ønsker traditionel seksualundervisning
- de elever der synes de ved ALT
- de elever der ikke har seksuelle erfaringer
- de undervisere der ikke føler sig klædt på til at undervise i; Sex, Krop, Grænser, Samtykke, Porno m.v.
- de undervisere der ikke ønsker at undervise i; Sex, Krop, Grænser, Samtykke, Porno m.v.
- de undervisere der savner inspiration